dilluns, 19 de febrer del 2018

La creativitat by Elena



Amb aquesta entrada comença una sèrie de publicacions on mostraré aquells àlbums scrapbook més interessants del curs passat. Esteu atents a aquestes publicacions perquè crec que us ajudaran a tenir les vostres pròpies idees i a millorar el vostre procés creatiu.

N'Elena, que s'ha caracteritzat per la seua discreció en les classes al llarg del curs, ha escollit per a la temàtica del seu àlbum els viatges que realitza amb la seua família com podeu veure clarament en la portada amb l'avió que ha realitzat. Es tracta d'una portada molt elaborada on s'inclouen aquells elements relacionats amb el viatge i que sintetitzen el tema escollit per a l'àlbum.


L'harmonia a través de la combinació dels diferents colors emprats en les seues pàgines és una constant a llarg de tot l'àlbum i que també es fa palesa en altres recursos i elements emprats. Per exemple, en la làmina de les figures geomètriques, amb el motiu circular escollit per a l'exercici, s'han realitzat dos dels elements decoratius de la pàgina on es troba el sobre. És una manera de reforçar l'element que apareix en la fotografia i, al mateix temps, s'unifica el disseny de les pàgines.


En les següents pàgines, trobem la làmina del quadrat. Aquest disseny permet jugar tant amb els colors com amb les peces del tetris. En aquest cas, l'alumna ha realitzat amb goma eva unes peces d'aquest joc per tal de crear el text que acompanya el sobre. També ha utilitzat dues peces en l'emmarcació de la imatge, una manera molt original de donar relleu a la pàgina.


Si avancem en l'àlbum, ens trobem amb una doble plàgina on els colors emprats són els càlids. Amb tons marrons i rogencs, se'ns presenta una imatge d'un viatge a Grècia i on es representa un dinar en família. Les línies rectes emprades en la pàgina de la dreta emulen el mantell del restaurant on es desenvolupa el dinar. Una vegada més, s'aconsegueix una coherència de tots els elements que conten la història que reforçen el moment representat en la imatge escollida.


Com ja hem pogut comprovar en el disseny anterior, Elena empra la goma eva per realitzar aquells textos que resumeixen en certa manera el tema que es tracta algunes de les pàgines de l'àlbum. Si oberservem en deteniment el disseny que us mostro a continuació, veureu que tots aquells elements que acompanyen la imatge fan referència al mar: el washitape està ple d'ànfores i dos peixets realitzats amb goma eva i perfilats amb rotulador acompanyen el sobre on s'ubica el text. Un sobre de color rosa que reforça, d'una banda, el color dels flotadors que empra n'Elena en la fotografia i, d'altra banda, recorda el color d'una de les textures gràfiques utilitzades en  la làmina.


Continuant amb l'àlbum, trobem una pàgina dedicada al parc, lloc on tots els nins i nines hem passat hores en la seua infantesa. La làmina de les fulles està realitzada amb retoladors i, com podeu observar, les fulles no són únicament verdes sinó que també són blaves per tal de combinar amb els tons que apareixen en la fotografia escollida.

En la làmina també podreu trobar unes quantes fulles blaves que han estat elaborades amb goma eva. Una vegada més, trobem en la varietat de materials un resultat diferent i inesperat.


Igual que succeeix en altres dissenys de l'àlbum, cal destacar la importància a l'hora de seleccionar un washitape adequat que estigue relacionat amb la temàtica de la fotografia  per tal que es comunique adecuadament el missatge que es vol transmetre en cada moment. En aquest cas en concret, la cinta decorativa té flors amb diferents tonalitats blaves com a motiu que encaixen molt bé amb els colors emprats per a pintar les fulles.

En les pàgines següents, on podem veure la làmina que estem realitzant ara en classe de l'escales monocromàtiques, s'han emprat els mateixos materials que en les pàgines anteriors però ubicats de diferent manera i combinats amb altres cintes de tonalitats blaves i més estretes. Ambdues pàgines destaquen per la verticalitat de les línies que es veu «alterada» per la diagonalitat de la col·locació del sobre i les fulles de goma eva. La utilització de tonalitats verdes en el molí de vent, el sobre i les fulles de goma eva trenquen amb el blau predominant del disseny i ajuden a enllaçar la cartolina on s'ubica el text del sobre amb la làmina de les escales.


L'àlbum d'Elena es caracteritza per contenir imatges molt divertides de la seua infantesa cosa que l'alumna realça aprofitant aquells elements emprats en la làmina i que puguen aportar diversió al disseny final. En aquest cas, igual que succeïa amb la làmina del tetris,  ha realitzat triangles de goma eva en els quals ha reproduït els mateixos motius que en la làmina (el punt, la línia i el pla) i els ha espargit de manera aleatoria per la cartolina. Una vegada més, ha col·locat amb text el lloc on es va realitzar la foto. En aquest cas, ha emprat les majúscules a mode d'exclamació.


Despertar sentiments és un dels objectius principals de l'àlbum scrapbook. És per això, que és molt important, seleccionar aquelles fotografies més significatives per tal d'aconseguir emocionar a l'observador. En aquest cas en concret, s'ha escollit una fotografia que transmet alegria. Mitjançant el collage de lletres divertides i acolorides s'ha aludit a aquesta emoció. A més a més, la ubicació de la paraula en la pàgina on s'ubica el text amb quadrats que recorden les peces emprades en el collage li dóna més consistència al disseny de la pàgina.


Per finalitzar aquest recorregut per l'àlbum de n'Elena vull mostrar-vos de manera conjunta la portada i la contraportada per a que us adoneu de la importància de dissenyar un àlbum coherent, amb elements que ajuden a crear l'ambient adequat per tal de recrear la nostra història.


Ens veiem en la pròxima entrada!




5 comentaris:

  1. Hola Isabel!!
    Vaja xulada!! Feia temps que no podia comentar al blog, ja que les darreres setmanes han estat feixugues, però avui ja he fet el darrer exàmen de l'avaluació i una de les coses que tenia pendents era consultar el blog, jajaja... Aquest àlbum em pareix suuper xulo! La portada m'encanta, me pareix super original! A la primera làmina que ens ensenyes m'agrada molt com s'han combinat els colors, i com s'ha elaborat la pàgina que l'acompanya. La del tetris em pareix molt original, i a la de la mar m'encanten els peixets, i a més m'encanta la tècnica d'aquesta làmina! Jo la utilitz a tots els meus àlbums i sempre és la que m'agrada més de fer, jajaja... La de les fulles... simplement puc dir que M'ENCANTA. S'ha utilitzat el disseny que més m'agrada dins la forma de les fulles, i el resultat és suuuuper xulo! Crec que per pàsqua aprofitaré i la copiaré per a penjar-la a la meva habitació, jajaja! La làmina de les escales monocromàtiques també m'agrada molt, però no m'he atrevit a repetir-la a cap àlbum perquè em va parèixer suuuper complicada, jajaja... A veure si aquest estiu m'anim i la faig per al meu pròxim àlbum!!
    Moltes gràcies per l'entrada, jo seguesc apuntant idees!
    Molts besets, Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per cert... Som na Margalida però no sé per què es va publicar amb el correu de la meva mare, jajaja

      Elimina
  2. Hola, Margalida!🙋

    M'encanten ❤❤❤❤ els teus comentaris 💻🖱 perquè emanen molt d'entusiasme 🤗🤗🤗🤗 que acabes contagiant-me!😍

    Des del primer curs que vaig iniciar amb vosaltres la tècnica scrapbook 💟✂💟✂, he anant fent variacions de les làmines i he afegit noves incorporacions com 'el tetris'. Estic segura que si la fas, et quedarà genial!

    En quan a les làmines monocromàtiques et recomano que mires una entrada de maig de 2016 titolada 'Triangles monocromàtics' (si encara no la has vista 😉) que segur que t'encanta!❤❤❤❤

    Molts 😗😗😗😗, Isabel.

    ResponElimina
  3. Hola, Margalida!🙋

    M'encanten ❤❤❤❤ els teus comentaris 💻🖱 perquè emanen molt d'entusiasme 🤗🤗🤗🤗 que acabes contagiant-me!😍

    Des del primer curs que vaig iniciar amb vosaltres la tècnica scrapbook 💟✂💟✂, he anant fent variacions de les làmines i he afegit noves incorporacions com 'el tetris'. Estic segura que si la fas, et quedarà genial!

    En quan a les làmines monocromàtiques et recomano que mires una entrada de maig de 2016 titolada 'Triangles monocromàtics' (si encara no la has vista 😉) que segur que t'encanta!❤❤❤❤

    Molts 😗😗😗😗, Isabel.

    ResponElimina
  4. Hola, Margalida!🙋

    M'encanten ❤❤❤❤ els teus comentaris 💻🖱 perquè emanen molt d'entusiasme 🤗🤗🤗🤗 que acabes contagiant-me!😍

    Des del primer curs que vaig iniciar amb vosaltres la tècnica scrapbook 💟✂💟✂, he anant fent variacions de les làmines i he afegit noves incorporacions com 'el tetris'. Estic segura que si la fas, et quedarà genial!

    En quan a les làmines monocromàtiques et recomano que mires una entrada de maig de 2016 titolada 'Triangles monocromàtics' (si encara no la has vista 😉) que segur que t'encanta!❤❤❤❤

    Molts 😗😗😗😗, Isabel.

    ResponElimina