diumenge, 11 de juny del 2017

Margalida, París i la creativitat

Tenia moltes ganes de fer aquesta entrada ja que el treball que vaig a mostrar-vos a continuació és d’una alumna que vaig tenir fa uns anys en 1r d’ESO. Crec que molts ja la coneixeu a través dels comentaris que realitza assíduament en el bloc. Per les seues paraules, podeu deduir que es una persona que s’implica, que gaudeix de cada idea que té, que li encanta compartir temps amb la seua germana i els seus pares i que és molt CREATIVA!


Durant aquest curs he intentat a través d’exemples en el bloc i amb explicacions en classe, endinsar-vos en el món de l’scrapbook però, de vegades, tinc realment dubtes de sí ho he aconseguit... És per això que, quan na Margalida en un dels seus comentaris, em va dir que estava realitzant un àlbum scrapbook, li vaig demanar per favor que me’l mostrés per poder-li fer fotos. La idea era fer una entrada sobre el seu àlbum i així que vosaltres poguésseu comprovar amb els vostres propis ulls, de quines coses sou capaços de realitzar amb constància i treball.


L’àlbum recupera les vivències de Margalida i la seua família en un viatge realitzat a París. Crec que us he comentat més d’una vegada, que el que més m’agrada de viatjar, a part de conèixer llocs nous, és realitzar moltes fotos durant el viatge. La raó és perquè jo gaudeixo del viatge abans (realitzant tots els preparatius), durant (quan et trobes e el lloc de destí) i després (quan realitzo un àlbum amb aquelles imatges que he realitzat durant el viatge). Crec que a na Margalida li succeeix el mateix que a mi i aquestes imatges són un clar exemple de les hores invertides, després de realitzar el viatge, per recollir aquells moments més bonics viscuts en ell.

Com podeu apreciar en les següents imatges, na Margalida controla fins al mínim detall l’elaboració de cada pàgina, cercant aquells colors que millor combinen entre ells i buscant aquells papers decoratius més adients per a l’ocasió.


L’àlbum es caracteritza per ser molt variat i el disseny de cadascuna de les pàgines està pensat en funció dels llocs visitats i les fotografies escollides. Aquesta és una de les premisses bàsiques per a que el disseny d’un àlbum scrapbook tingue coherència i que cada pàgina conte la història de manera personalitzada i única.

Com podeu veure a continuació, s’han recollit les entrades dels llocs visitats per tal de completar el disseny de les pàgines de l’àlbum. Penseu que l’scrapbook permet col·locar tota una sèrie d’elements molt variats que li donen un toc molt divertit al resultat final. A més a més, al mirar al cap d’un cert temps l’àlbum, el poder tocar aquelles entrades que un dia vas emprar a mi personalment, em trasllada una altra vegada al lloc visitat.



En el disseny de les següents pàgines en concret, cal remarcar l’elaboració manual d’alguns dels elements que acompanyen les imatges així com el treball acurat de que fa referència a la llàntia d’Aladí i que s’expandeix tota la màgia que hi ha dintre d’ella en la cartolina groga on s’ubiquen les imatges. És molt important que tots els elements estiguin relacionats entre sí per tal que interactuen i emfatitzen el missatge de les fotografies seleccionades.



Com podeu veure hi ha moltes maneres de personalitzar cadascuna de les pàgines del vostre àlbum. El washitape és un dels elements més recurrents per a emmarcar les fotografies (sobretot si aquestes estan col·locades sobre una cartolina llisa) però també i ha altres opcions com ara decorar els sobres on s’ubiquen els texts mitjançant segells com es pot observar a continuació.



La selecció d’un paper decoratiu adequat també resulta molt important en la creació de l’àlbum. És per això, com ja us he comentat en les classes, convé no deixar per al final la selecció del material que anem a emprar en l’àlbum ja que la seua elecció ha d’estar pensada i meditada.



La pàgina que vaig a mostrar-vos a continuació és una de les meues preferides. Crec que la utilització del paper ha estat molt encertada i acord amb la temàtica de les imatges sent per a mi una de les pàgines més divertides i, alhora, originals de l’àlbum. A més, com podeu observar, el washitape escollit combina a la perfecció amb tota la resta dels elements utilitzats creant eixa coherència de la qual us parlava abans.



La temàtica de cadascuna de les pàgines està molt aconseguida i, de vegades, no és necessari la utilització del text per relatar certs moments del viatge, amb les imatges na Margalida ho diu tot!



Un moment com la visita a un dels monuments més emblemàtics de París com la Torre Eiffel s’ha tractat d’una manera nova i diferent a allò que estem acostumats. No s’han impregnat les pàgines de papers amb cors (encara que s’han emprat com a element decoratiu) i s’ha escollit una paper de línies i de color verd que contrasta molt bé amb les imatges de la Torre Eiffel en visió nocturna que apareixen en les entrades a la visita del monument.

Els àlbums scrapbook han de ser originals i personalitzats i la millor manera és aportant la nostra pròpia visió sobre temes que han estat molt tractats com ha demostrat Margalida en aquesta pàgina en concret.



Els elements reciclats com ara les càpsules de cafè són una opció ideal per tal d’embellir el nostre àlbum scrap. Igual que succeeix amb altres elements, no s´ha de fer un ús abusiu d’ells i s’han de col·locar de manera puntual i estratègica en aquelles pàgines que ho requereixquen.

En aquestes pàgines en concret, també podeu veure etiquetes totalment personalitzades amb el washitape que ja us he comentat en algunes ocasions en classe. La utilització de distints materials dóna la possibilitat de combinacions molt variades i és en aquesta varietat on trobem la clau per tal d’aportar la personalitat al nostre àlbum.



La cura de cada detall és la que fa que la persona que visualitze el nostre àlbum es trasllade als moments que hem viscut. Crec que tots us heu pogut fer tant una idea de París com la diversió de na Margalida en aquest viatge en família.



També cal destacar la utilització de dibuixos realitzats per l’autora i amb els que ha col·laborat la seua germana petita. Una manera molt xula de compartir tardes amb els germans i establir certa complicitat amb ells. Dibuixos que amenitzen les imatges i reforcen el missatge que es vol transmetre a través d’elles.



Un altre element decoratiu són els mapes així que ja sabeu: la pròxima vegada que aneu de viatge no els tireu, a més d’haver-vos servit per orientar-vos per la ciutat, es convertiran en un element més del vostre àlbum!



Tampoc hem de descartar la utilització de diferents materials dins d’una mateixa pàgina: goma eva, washitape i càpsules de cafè són molt combinables...



Margalida, una altra vegada t’has superat i has aconseguit sorprendre’m amb el resultat final. Continua així: aprenent i, al mateix temps, ensenyant-me coses noves.


Enhorabona!

38 comentaris:

  1. Hola Isabel!!
    Estic molt contenta de aquesta entrada!! Jo també disfrut del viatje abans, durant i després!! Com que ja tenia pensat realitzar l'àlbum des d'abans de partir de viatge, vaig anar recopilant material, i una vegada a Paris vaig arreplegar molts de mapes, entrades...
    Quan vaig començar a fer l'àlbum, el primer que vaig fer va ser juntar-me amb la meva família i decidir quines fotografies voliem posar (una feina difícil, les voliem posar totes, jajaja), i després vaig començar a pensar què faria en cada pàgina, quines fotografies combinaria, quins serien els colors que utitlitzaria... No vaig començar a crear l'àlbum fins que vaig tenir decidit què faria en cada làmina, així vaig aconseguir resultats diferents a cadascuna d'elles.
    Les meves pàgines preferides són la de Aladdin (que va ser la que em va costar més, i la meva germana em va ajudar a fer-la), la de monstres S.A (m'agrada molt la cartolina, amb els dibuixos de monstres, i les fotografies que hi apareixen), i la de la nòria i els macarons (amb les etiquetes).
    Vaig utilitzar cartolines una mica més gran que les de tamany fol per a que hi cabessin millor les fotografies i decoracions.
    Realitzar aquest àlbum ha estat genial, i et volia donar les gràcies, perquè vas ser tu qui em va ensenyar a fer àlbums scrapbook, combinar bé els elements en les làmines, noves tècniques per a dibuixar...
    Esper poder fer molts àlbums més!!
    Molts besets, Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!😊

      Acabes de fer una classe magistral d'scrapbook 👏👏👏👏 i m'has donat una idea 💡! Moltíssimes gràcies per l'explicació tant detallada 💟💟💟💟 de tot el procés que has seguit per a realitzar-lo 😉. Espero que els meus alumnes llegeixquen les teues paraules i puguen aprendre de la teua experiència sobradament reconeguda i demostrada sobre scrap 📓✏✂✉.

      M'has emocionat ❤❤❤❤ amb el teu comentari 😄. Sóc jo la que et vull donar les gràcies a tu 🤗🤗🤗🤗 per haver-me fet gaudir de les hores 🕘🕚 que hem compartit juntes 👭 muntant l'àlbum, les vaig gaudir moooolt. A més, sent-te franca, el teu nivell d'scrapbook supera al meu amb diferència i n'estic ben orgullosa 💗💗💗💗. Continua així. Eres un exemple clar de creativitat 🎨!

      Molts 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina
  2. Gràcies per pujar entrades perquè els que fem l'àlbum podem inspirarmos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Joana!😊

      Gràcies a tu per seguir el bloc 💻🖱.

      Molts 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina
  3. Hola, Isabel!

    Soc en Josep Martinez de la teva classe de 1er eso d i vull que sàpigues que e llegit ses entrades del scrapbook i me agradat molt. Pel proxim viatje utilitzare aquest metode

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Josep!😎

      Així m'agrada que mires el bloc 💻🖱 per tal de poder tenir les
      teues pròpies idees sobre el tema 📒.

      Ja m'ensenyaràs el resultat!👏👏👏👏

      Molts 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina
  4. Hola Isabel!!!
    Soc na Marina Juanico de la clase 1er eso A, aquests dies he estat mirant el contingut de l'entrada de scrapbook, i gracies a les tevés publicacions tan oiriginals, me he fet una petita idea de com podría ser el meu álbum,

    moltes gracies !!! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Marina 🙋!

      Estic molt contenta que t'hagen agradat les entrades del bloc 😎. És molt important que vegésseu les entrades i veure els resultats dels àlbums 📗📘📙 dels alumnes 👫👬👭👬👫👬 d'altres anys 😉.

      Et dono la benvinguda oficial al bloc 👏👏👏👏 i espero els teus comentaris en pròximes entrades ❤❤❤❤.

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
  5. Hola Isabel,soc n´Albert de 1r ESO A,m´ha parescut molt original fer l´albúm com l´han fet aqui.


    Moltes gracies i bon any nou.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Albert!😊

      M'alegra 👏👏👏👏 que estigues mirant les entrades del bloc 💻🖱 ja que és la millor manera de fer-vos una idea de què és un àlbum scrapbook 📓.

      La veritat és que na Margalida és tota una experta en scrapbook ❤❤❤❤. Segur que has agarrat moltes idees 💡💡💡💡 mirant el seu àlbum 😎😉.

      Molts 😗😗😗😗, Isabel.

      Elimina
  6. Hola Isabel, som na Maria Llinàs de 1r ESO D. Es molt original i creatiu l'album que farem i se que es molt costos ja que el meu germà ho va fer i se va passar moltes hores a la taula. Esper que me quedi molt be.
    Bon Nadal i feliç any nou.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Maria!☺

      Segur que et queda molt bé. Respecte al tema de passar hores 🕛🕐🕗🕢🕖🕡🕔🕔🕔 fent-lo, sabeu que jo sóc de la teoria que les coses per a queden bé se'ls ha de dedicar temps. Les presses no són bones amigues i això es nota en el resultat 📘📙📗.

      Espero que el teu germà tingue un bon record de l'àlbum 🤗 i, si no és així, millor no m'ho digues...🤣🙉

      Molts 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina
  7. Hola Isabel, soc n´Aina de 1r eso A i m´ha agradat molt com està fet aquí l´álbum, gràcies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Aina!😄

      Na Margalida és una alumna experta en fer aquest tipus d'àlbums! Ella va començar en 1r d'ESO i ara que està en 4t d'ESO encara en continua fent pel seu compte. Després de 🎄🎄🎄🎄, us ensenyaré un dels seus últims treballs...❤❤❤❤

      Molts 😗😗😗😗, Isabel.

      Elimina
  8. Hola Isabel, soc n´Aina de 1r eso A i m´ha agradat molt com està fet aquí l´álbum, gràcies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi també pero em tem que m'he equivocat al penjar el comentari... L'he penjat a l'entrada seguent jajaja

      Elimina
    2. Yoeeeeeel...sense paraules...😂😂😂😂

      Elimina
  9. Hola Isabel,som na Neus de 1r ESO A , es molt guapo el colaix que sa fet a les imatjes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Neus!😊

      M'alegra molt que t'haja agradat 👏👏👏👏. El treball és d'una alumna que vaig tenir en 1r d'ESO 👧 així que ja sabeu, amb esforç i constància, podreu aconseguir fer un bon àlbum 📙!💪💪💪💪

      Molts 😗😗😗😗, Isabel.

      Elimina
  10. Hola a tots!!
    Acabo de llegir els vostres comentaris!!
    Moltes gràcies a tots, estic super contenta de que vos agradi el meu àlbum!! Al primer comentari que vaig fer trobareu pas a pas com vaig fer l'album!! Per fer muntatges amb les fotos he utilitzat l'aplicació paint, i així m'hi caben més fotos a l'album!! Respecte al temps... és veritat que es tarda bastant, però heu de tenir paciència, els resultats valen la pena!! Si més endavant voleu fer altres albums us recomano mirar per pinterest, hi ha moltes idees superguays!!
    M'alegro de que el meu album us hagi servit per agafar idees!! Ànims a tots!! Tenc ganes de veure els vostres resultats a les làmines!!
    Molts besets, Margalida

    ResponElimina
  11. Hola Isabel, soc n'Emma de 1rESO A,m'ha agradat molt aquest album, segur que ens quedarà bè!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Emma!😊

      Na Margalida és una alumna 👧 que vaig tenir fa 4 anys en 1r d'ESO i ja és tota una experta 💟✂💟✂ en la matèria. Els seus consells són molt profitosos 😉 i els seus àlbums són una font de creativitat 🎨🎨🎨🎨 per anar agarrant idees 💡💡💡💡 per als vostres propis àlbums 📘📙📗📘📗📙!

      Molts 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina
  12. Hola Isabel,soy Estalin de 1D y quería decirte que me a gustado esta entrada.

    Que ganas de hacerla

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Estalin!😊

      Així m'agrada 💪💪💪💪, que tingues ganes!🤗🤗🤗🤗 Espero que ja tingues les fotos 📸📸📸📸📸📸📸📸📸📸📸📸 seleccionades!😉

      Molts 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina
  13. Hola Isabel,soc n'Antonio de 1r A volia dir-te que allo m'ha agradat bastant aquest album

    Tinc ganes de fer-la

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Antonio!😊

      M'alegra 🤗🤗🤗🤗 que t'haja agradat l'àlbum 📘. Margalida fa coses precioses ❤❤❤❤. Espero que estigues agarrant idees 💡💡💡💡 per al teu àlbum 📗!

      Molts 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina
  14. Hola Isabel soc na Natalia Busquets de 1r Eso A magrada molt l'album es molt xulo noltros tambe farem tematica disney?

    ResponElimina
  15. Hola Isabel soc na Natalia de 1r Eso A magrada MOLTISIMMMM Disney i mencantara ferlo he estat mirant ses entrades dels altrs alumnes i mencanten aixo o han fet amb ordinador?;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Natalia!😊

      La temàtica de l'àlbum 📘 l'escolliu vosaltres al seleccionar les fotos 📸📸📸📸: viatges, escola, família, etc. Totes les fotos han d'estar relacionades amb un mateix tema 😉. El que sí que pots fer és seleccionar alguna foto 📸 de Disney si l'has visitat ✈ o si tens alguna foto amb un peluix, per exemple, de Mickey ❤❤❤❤.

      En quan als treballs fets per ordinador 💻 no sé exactament a quines entrades 💻🖱 et refereixes. Si són els treballs de classe estan tots fets a mà 🖑🖐🖑🖐🖑🖐.

      Molts 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina
  16. Hola Isabel, me ha agradat molt aquest album i esper que me surti igual de be

    ResponElimina
  17. Bon día soc en samuel m'agradat molt les combinaciones de les formes y dels colors tot molt bunic esper que el poguem fer

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Samuel!😊

      Vosaltres heu de fer l'àlbum 📘scrapbook del tema de les fotos 📸📸📸📸 que heu escollit però la tècnica 💟✂💟✂ és la mateixa 😉.

      Molts 😗😗😗😗, Isabel.

      Elimina
  18. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  19. Bon dia Isabel, soc Nerea de 1r ESO D. Aquest album es molt divertit. Intentare fer-ho molt bé. Ahh i no he pogut fer-ho abans perque no tenia temps. Adeuuu !!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Nerea!😊

      Així m'agrada, ACTITUD 💪💪💪💪.

      Molts 😗😗😗😗, Isabel.

      Elimina
  20. Hola Isabel soy alvaro y me gusto el scapbook

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Álvaro!😊

      Doncs si t'agrada, ara toca treballar. Ànims!💪💪💪💪.

      Molts 😗😗😗😗, Isabel.

      Elimina