diumenge, 3 de febrer del 2013

ESCALES MONOCROMÀTIQUES



Com que heu acabat la làmina de les escales monocromàtiques, crec que és el moment de comentar-vos algunes aplicacions pràctiques i divertides sobre el tema. 

Isabel Cogollos © 2012

Aquí van dos exemples que resulten originals i que podeu fer vosaltres mateixos a casa.

1. Punts de llibre. Com que el format de les escales monocromàtiques era horitzontal ja teniu el patró (per als despistats les mesures estan en el quadern de Plàstica!). Simplement heu d’escollir un color dels llapis de fusta aquareables que us agrade i pintar l’escala. 

Isabel Cogollos © 2012

Si voleu que no es note la direcció del llapis podeu emprar un pinzell i un poc d’aigua per tal de difuminar el resultat.


Isabel Cogollos © 2012

Podeu emprar una de les làmines de classe i fer més d’una escala monocromàtica aprofitant el paper al màxim. Tindreu vàries escales que podreu emprar per a diferents llibres ( de lectura, de classe) o simplement fer un regal original.

Isabel Cogollos © 2012

Una vegada finalitzada la làmina, tan sols heu de retallar-les i obtindreu uns punts de llibre originals i fets per vosaltres mateixos. Animeu-vos i ja em contareu cóm han quedat!

2. Paisatges monocromàtics. Una altra opció és pintar diferents escales monocromàtiques per tal de retallar després cadascun dels rectangles i realitzar diferents composicions amb elles.

Podeu simular el so d’uns altaveus:

Isabel Cogollos © 2012

Podeu crear ciutats de gratacels:

Isabel Cogollos © 2012
O simplement fer composicions abstractes:

Isabel Cogollos © 2012

La que més us agrade, podeu convertir-la en un quadre per a la vostra habitació.

Isabel Cogollos © 2012

Espero les vostres idees sobre el tema.



15 comentaris:

  1. Aquestes recomanacions son molt bones mira tot el que pots crear solment amb escales monocromatiques.

    ResponElimina
  2. Hola, Miriam!

    La veritat és que les escales mnocromàtiques donen per a moltes aplicacions pràctiques del tema. Espero les vostres idees!

    Besets, Isabel.

    ResponElimina
  3. molt bona idea em a agradat molt

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Karla.

      La veritat és que les escales monocromàtiques donen per a molt. Espero les vostres propostes.

      Una abraçada, Isabel.

      Elimina
  4. Que bé que hagis posat idees sobre les escales monocromatiques . Justament ara que hem acabat la lamina!
    esper que hagin sortit bé!

    ResponElimina
  5. Aquestes recomenacions estan molt bé, crec que fare el quadre dels sons dels altaveus, a estat una idea que m'agradat moltissim.
    UN PETO, CLARA :)

    ResponElimina
  6. Hola, Clara.

    Veig que t'han agradat les idees per posar en pràctica les escales monocromàtiques. El tema dels altaveus queda molt bé perquè la cartolina negra ressalta molt els colors i crea efectes molt interessants.

    Besets, Isabel.

    ResponElimina
  7. Hola Isabeel! Sóc na Júlia B. de 1r ESO D. Aquesta idea m'ha agradat molt, tant que ja tinc la foto elegida! Esper que aquesta làmina hem quedi be i estigui orgullosa del meu treball!

    Una abraçada i molts besets,

    Júlia B.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Júlia!

      Disculpa...no havia vist el teu comentari. Ànim amb la làmina!

      Besets, Isabel.

      Elimina
  8. Hola, Isabel!

    M'ha sorprés totes les coses que es poden fer amb una escala monocromàtica, la veritat es que es una de les làmines que mes m'agrada.

    Esper que aquesta làmina em quedi be y estigui orgullosa del resultats.

    Una abraçada.

    Lorena G.

    ResponElimina
  9. Hola, Lorena!

    La veritat és que les escales monocromàtiques donen molt de joc. Et recomano que mires l'entrada titolada "pastissos monocromàtics" (http://plastidekor.blogspot.com.es/2014/03/pastissos-monocromatics.html) i et sorprendràs de la seua utilitat. Només has de copiar l'enllaç que està entre parèntesi.

    Besets, Isabel.

    ResponElimina
  10. Hola Isabel , soc na SARA . Nosaltres encara no hem començat a triar els colors per pintar , pero , crec quan acabarem la lamina , podria fer fer unes quants coses d´ aquestes.
    Espero que em vagi be en aquesta lamina .
    Les idees per poder utilizar la idea de la lamina de les escales monocromatiques , com el de el punt de libre o el sentit de fercom si fossiel so de un alteveu es molt original , intentare fer-ho si em surt be aquesta lamina.
    En canvi jo tinc una nova idea , si acabam la lamina i en casa els qui vulguin fer ho una altra vegada , podrien fer com si fosi uns agennga escolar , pero per aixo ha de ser creativa ,...
    Per l´agenda escolar , cada dia de la setmana el primer quadre , seguit diferents colors que diuen cada assignatura pero en l´ordre que apareixen els pintam mes fluix .
    I aixi obtenim una escala monocromatica de diferents colors i intensitat.

    PETONETS , SARA.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Sara!😊

      Com sempre, m'encanten els teus comentaris 😉. Ara m'acabes de deixar intrigada anb el tema de l'agenda...🤔 Divendres m'ho expliques millor ☺.

      Molts besets 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina
  11. Hola soy Saúl 1esoE
    Estoy pensando los colores m'agrada 😊😉

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Saúl!😊

      Aquesta entrada va d'escales monocromàtiques 😉 però no és la que havíeu de consultar...😣

      Molts besets 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina